Optiker, som tog fram min krigiska sida!

Invigde min semester med att dra på weekend till Stockholm med mamma och småkusinerna. Vi vandra runt på Skansen och utforskade sedan Junibacken och var ganska nöjda med detta under våra två dagar i huvudstaden.

I måndags skyndade jag till optikern i Karlstad för att göra synundersökningen som jag väntat på i tre veckor och för att beställa bågarna jag valde ut i samband med tidsbokningen för undersökningen... När undersökningen var genomförd och vi skulle plocka fram bågarna fanns bara ett par av bågarna i butiken. De har tydligen inte alls lagt undan bågarna åt mig och hävdar nu att de är slutsålda och inte går att beställa hem från lagret heller. Ilskan och sorgen jag känner där och då i butiken är enorm, men ändå kan jag inte med att bli arg och berätta för dem att jag tycker att det hela har skötts mycket dåligt. Den svenska mesigheten kanske, vad vet jag...

Hon som hjälpte mig försökte muntra upp mig med att säga att "då vet du i alla fall att du har god smak, när det verkar vara en så populär båge att den sålt slut..." Tack, det kändes ju mycket bättre för nu får jag mina brillor va? NOT! Hon erbjuder sig att maila alla butiker i samma kedja och se om de har några provex i butik som de kan skicka, men meddelar samtidigt att jag inte ska hoppas på för mycket.

Här har jag redan gått i tre veckor och längtat efter mina brillor som jag valt ut, lagt undan och bara väntat på. Och nu ska jag inte hoppas på för mycket? Var så ledsen och arg att jag inte ens blev glad av att tröstshoppa en klänning direkt efter besöket hos optikern.

Litade sedan inte på att de skulle anstränga sig så pass att de skickar ut mail, så tog saken i egna händer och ringde till att börja med till butiken i Uddevalla, där jag varit så många gånger förut. Tjejen i telefon är jättetrevlig och hjälpsam och det visar sig att bågen inte alls är slut och borttagen ur produktion och hon berättar att de har bågarna både i butik (ett par) och att hon kan beställa hem i från lagret om hon skulle vilja. LITE MÄRKLIGT?!

Funderar starkt på om jag ska ta och beställa båda par glasögon i Uddevalla nästa vecka när jag åker hem och sedan totalvägra butiken i Karlstad i resten av mitt liv. Försökte ringa butiken i Karlstad men de behagade inte svara och jag kom till växeln istället. Han tog mitt nummer och skulle be dem ringa upp när de fick mindre att göra och än på drygt en halvtimme har ingenting hänt... I Uddevalla svarade tjejen efter två signaler, just saying!

Jag är inte färdig med den här glasögonhistorien än. Fortsättning följer, var så säkra!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0